ASSOCIACIÓ DE VEÏNS DE SANT NARCÍS

Aquest Blog vol ser una eina de participació i informació amb tots els veïns del barri.
També,perquè més enllà dels seus límits, tots els ciutadans de Girona sàpiguen quines son les nostres inquietuds, els nostres problemes i el que fem.
En definitiva volem que sigui un espai de convivència.
---------------------------------------------------------------

FESTA MAJOR 2013

dimarts, 15 de novembre del 2011

PROJECTE FERROVIARI: L'"OPCIÓ B", EL "TERCER RAIL"

Projecte feroviari: l'opció "b", el "tercer rail"

El passat dimecres 5 d'octubre es va fer una reunió informativa al centre cívic, convocats pe l'ajuntament , per parlar d'unes obres molt concretes del TAV.La reunió va ser tal fracàs organitzatiu, explicatiu i comunicatiu, que varem pensar que la promesa que havia fet  el nou alcalde d'una nova sensibilitat i relació consistori-veïns se’ns escolava de les mans i que tornaven els temps durs de "resistència".

Com altres vegades que la realitat ens demostra que no sempre el millor per als veïns és el que acaba succeint, les decepcions acaben essent   llavor de brillants idees.
Sortint de la reunió, en Jordi em comenta que el més normal seria aprofitar el forat fet i fer passar el tren convencional per les mateixes vies que el TAV... ens estalviem molèsties pels veïns i molts, molts milions d’euros.
Pot ser tant senzill? Sembla,  fins i tot,  una bestiesa pensar que no se’ls pugui haver acudit a tants de tècnics com tenen a Madrid...
Durant les dues setmanes que ens quedaven abans del Fòrum que acabem de celebrar avui (14 d’octubre), varem demanar opinions tècniques i raons polítiques que donin  sentit a un proposta ciutadana per demanar que s’aturin les obres del tren convencional. (Total! A hores d’ara, i a un any vista del suposat començament d’aquestes obres, l’Ajuntament encara no ens n’ha pogut explicar cap detall perquè els de Madrid no els en diuen res. I coneixent als de Foment, no saber res vol dir que els importa ben poc allò del què parlem)
Deu dies per tenir clara la estratègia... Un fòrum per llençar l’avís, i ens tornem a posar mans a la feina: CAL INFORMAR!
En Jordi exposa la proposta, amb claredat i seriositat ( sinó hagués estat per l’AV i el seu estil “combatiu i cridaner” segurament no hauríem fet l’Audiència que ens ha permès tenir el fòrum que ha escoltat la proposta que (potser) ens portarà un xic de tranquil·litat!!... però ara sabem que hem de canviar de discurs i de manera d’explicar-nos. Ara hem de ser clars, hem de convèncer i ens hem de fer escoltar- no només sentir!-) La seva explicació és tant clara que el senyor alcalde reconeix que no es pot sinó comprometre a estudiar-la.
El tren pot passar pel mateix túnel que el TAV perquè actualment ja comparteixen vies en el pas elevat!
La proposta, (TERCER RAIL)  evita construir el segon túnel, evita gastar inútilment molts milions d’euros, evita molts anys de molèsties als veïns i evita gastar més milions d’euros en obres que ells ens volen fer creure que seran provisionals (com si no coneguéssim el seu concepte de “provisionalitat”) i que nosaltres proposem que es facin directament  en la versió definitiva. I, a més, provoca que la construcció del bypass (paral·lel a l’autopista) que ha de assumir el pas de mercaderies perilloses (i dels TAV que no parin a Girona) deixi de ser un secret a crits per esdevenir una realitat políticament incòmode.
Hi ha, però, dos aspectes tècnics que dificulten la nostra proposta:

-El tercer rail en concret. Alguns tècnics consultats  ens diuen que si al viaducte ha estat possible i com que encara si és a temps (les vies del TAV encara no han estat col·locades) , no tindria més problema.
-Si el tren convencional comparteix via i túnel amb el TAV, caldrà pensar com reconduir el tren convencional cap al recorregut tradicional (Celrà, Bordils...) un cop surtin de Girona a l’alçada de Sarrià.
Pensar abans de parlar, i parlar-ne molt  (i amb molta gent) abans de dir res,  té –sovint- breus moments de lucidesa en majúscules... de fet,  aquesta proposta que nosaltres recuperem del senyor Batlle (enginyer de ferrocarrils) ja estava prevista en el plantejament inicial de tot el projecte de l’obra... només canvia el detall que era tot era provisional mentre duressin les obres de soterrament del tren convencional (que fan necessari desfer part del pas elevat i de l’estació actual).
Per tant:
Si ja estava prevista aquesta possibilitat , algú ens haurà d’explicar com es solucionava el segon punt que acabo d’esmentar i que se’ns presenta com el més dificultós de  superar:
A mi només se m’acudeixen dues possibilitats...
O bé ja s’hauria previst una via que unís el convencional des de la sortida del túnel del TAV  cap al recorregut de Campdorà i Celrà ( potser un pont, o un petit túnel) i tenien la intenció de fer i desfer una obra que ara ens presentaran com a cara i complicada.
O bé, s’hauria plantejat de fer aquesta unió en el punt de l’obra menys dificultós... curiosament a l’alçada de Figueres... i això només pot representar que s’hauria decidit (en algun moment) prescindir del tram de convencional que passa per Celrà, Bordils, Sant Jordi ... (potser substituint-lo amb autobusos llançadora?) .

Preocupant oi?
Potser, en algun moment, algú ens farà cas als de l’AV Sant Narcís que fa tres anys que diem que aquestes obres NO són exclusivament un problema del nostre barri... ho és de tota la ciutat, de tota l’àrea metropolitana... i, pel que es veu, fins i tot de tota la comarca.
Potser ja serà massa tard... però, potser no!
Aquestes reflexions, les varem  fer arribar al senyor alcalde fa dies. Ahir les varem  exposar al cap de llista d'ERC a les estatals. Properament sortiran publicades a la revista del barri "El Despertador" i avui ho faig a l'AraGirona convençut que no és una deslleialtat fer-ho públicament si el que ens preocupa és el benestar  ciutadans i no només un bon resultat el proper 20N. (tohtom ja sap què ha de fer...)

Ho explicarem tants cops com calgui i a tanta gent com ho vulgui escoltar.

Tant de bo ens equivoquem i ens puguin dir que som uns mal pensats i uns demagogs ... però si per primer cop podem parlar i discutir les coses abans no passin i ens les haguem de "menjar per imposició" ...haurà valgut la pena no?

Martí Carreras.

Font. aragirona.cat / Imatge: leconomic.cat

PROJECTE FERROVIARI: L'"OPCIÓ B", EL "TERCER RAIL"


Projecte feroviari: l'opció "b", el "tercer rail"


El passat dimecres 5 d'octubre es va fer una reunió informativa al centre cívic, convocats pe l'ajuntament , per parlar d'unes obres molt concretes del TAV.


La reunió va ser tal fracàs organitzatiu, explicatiu i comunicatiu, que varem pensar que la promesa que havia fet  el nou alcalde d'una nova sensibilitat i relació consistori-veïns se’ns escolava de les mans i que tornaven els temps durs de "resistència".
Com altres vegades que la realitat ens demostra que no sempre el millor per als veïns és el que acaba succeint, les decepcions acaben essent   llavor de brillants idees.
Sortint de la reunió, en Jordi em comenta que el més normal seria aprofitar el forat fet i fer passar el tren convencional per les mateixes vies que el TAV... ens estalviem molèsties pels veïns i molts, molts milions d’euros.
Pot ser tant senzill? Sembla,  fins i tot,  una bestiesa pensar que no se’ls pugui haver acudit a tants de tècnics com tenen a Madrid...
Durant les dues setmanes que ens quedaven abans del Fòrum que acabem de celebrar avui (14 d’octubre), varem demanar opinions tècniques i raons polítiques que donin  sentit a un proposta ciutadana per demanar que s’aturin les obres del tren convencional. (Total! A hores d’ara, i a un any vista del suposat començament d’aquestes obres, l’Ajuntament encara no ens n’ha pogut explicar cap detall perquè els de Madrid no els en diuen res. I coneixent als de Foment, no saber res vol dir que els importa ben poc allò del què parlem)
Deu dies per tenir clara la estratègia... Un fòrum per llençar l’avís, i ens tornem a posar mans a la feina: CAL INFORMAR!
En Jordi exposa la proposta, amb claredat i seriositat ( sinó hagués estat per l’AV i el seu estil “combatiu i cridaner” segurament no hauríem fet l’Audiència que ens ha permès tenir el fòrum que ha escoltat la proposta que (potser) ens portarà un xic de tranquil·litat!!... però ara sabem que hem de canviar de discurs i de manera d’explicar-nos. Ara hem de ser clars, hem de convèncer i ens hem de fer escoltar- no només sentir!-) La seva explicació és tant clara que el senyor alcalde reconeix que no es pot sinó comprometre a estudiar-la.
El tren pot passar pel mateix túnel que el TAV perquè actualment ja comparteixen vies en el pas elevat!
La proposta, (TERCER RAIL)  evita construir el segon túnel, evita gastar inútilment molts milions d’euros, evita molts anys de molèsties als veïns i evita gastar més milions d’euros en obres que ells ens volen fer creure que seran provisionals (com si no coneguéssim el seu concepte de “provisionalitat”) i que nosaltres proposem que es facin directament  en la versió definitiva. I, a més, provoca que la construcció del bypass (paral·lel a l’autopista) que ha de assumir el pas de mercaderies perilloses (i dels TAV que no parin a Girona) deixi de ser un secret a crits per esdevenir una realitat políticament incòmode.
Hi ha, però, dos aspectes tècnics que dificulten la nostra proposta:

-El tercer rail en concret. Alguns tècnics consultats  ens diuen que si al viaducte ha estat possible i com que encara si és a temps (les vies del TAV encara no han estat col·locades) , no tindria més problema.
-Si el tren convencional comparteix via i túnel amb el TAV, caldrà pensar com reconduir el tren convencional cap al recorregut tradicional (Celrà, Bordils...) un cop surtin de Girona a l’alçada de Sarrià.
Pensar abans de parlar, i parlar-ne molt  (i amb molta gent) abans de dir res,  té –sovint- breus moments de lucidesa en majúscules... de fet,  aquesta proposta que nosaltres recuperem del senyor Batlle (enginyer de ferrocarrils) ja estava prevista en el plantejament inicial de tot el projecte de l’obra... només canvia el detall que era tot era provisional mentre duressin les obres de soterrament del tren convencional (que fan necessari desfer part del pas elevat i de l’estació actual).
Per tant:
Si ja estava prevista aquesta possibilitat , algú ens haurà d’explicar com es solucionava el segon punt que acabo d’esmentar i que se’ns presenta com el més dificultós de  superar:
A mi només se m’acudeixen dues possibilitats...
O bé ja s’hauria previst una via que unís el convencional des de la sortida del túnel del TAV  cap al recorregut de Campdorà i Celrà ( potser un pont, o un petit túnel) i tenien la intenció de fer i desfer una obra que ara ens presentaran com a cara i complicada.
O bé, s’hauria plantejat de fer aquesta unió en el punt de l’obra menys dificultós... curiosament a l’alçada de Figueres... i això només pot representar que s’hauria decidit (en algun moment) prescindir del tram de convencional que passa per Celrà, Bordils, Sant Jordi ... (potser substituint-lo amb autobusos llançadora?) .

Preocupant oi?
Potser, en algun moment, algú ens farà cas als de l’AV Sant Narcís que fa tres anys que diem que aquestes obres NO són exclusivament un problema del nostre barri... ho és de tota la ciutat, de tota l’àrea metropolitana... i, pel que es veu, fins i tot de tota la comarca.
Potser ja serà massa tard... però, potser no!
Aquestes reflexions, les varem  fer arribar al senyor alcalde fa dies. Ahir les varem  exposar al cap de llista d'ERC a les estatals. Properament sortiran publicades a la revista del barri "El Despertador" i avui ho faig a l'AraGirona convençut que no és una deslleialtat fer-ho públicament si el que ens preocupa és el benestar  ciutadans i no només un bon resultat el proper 20N. (tohtom ja sap què ha de fer...)

Ho explicarem tants cops com calgui i a tanta gent com ho vulgui escoltar. 

Tant de bo ens equivoquem i ens puguin dir que som uns mal pensats i uns demagogs ... però si per primer cop podem parlar i discutir les coses abans no passin i ens les haguem de "menjar per imposició" ...haurà valgut la pena no?

Martí Carreras.

Font. aragirona.cat / Imatge: leconomic.cat

POC A POC, LA DEMOCRÀCIA...


POC A POC, LA DEMOCRÀCIA...

Al darrer ple de l'ajuntament de Girona, la membre de la Plataforma Afectats per la Hipoteca, Marta Afuera, va intentar exposar personalment la moció que es presentava a través dels grups de la CUP i d'ICV que pretenia declarar Girona ciutat lliure de desnonaments.
El regidor de la CUP, Jordi Navarro, demanava als presents bona voluntat per fer una excepció en el reglament pel que fa a la participació dels ciutadans donada la rellevància, importància i transcendència social de la proposta, i cedia seu torn de paraula a la representant de la PAH per poder llegir un comunicat.
Entenc que la negativa de l'alcalde responia a la lectura literal del reglament , però ell mateix va fer un comentari que obria una nova porta: "si s'hagués demanat en la reunió de portaveus s'hauria buscat una solució".
Per aquesta raó, les entitats que formem part de la Mesa d'Entitats per la Participació, on hi som presents algunes de les AV que varem impulsar la "campanya per la participació als plens municipals" , varem tornar a demanar al regidor Navarro que fes arribar a la junta de portaveus la demanda de poder participar al ple de dilluns que ve (14 de novembre) i preguntar com i quan es reformarà el ROM (reglament orgànic municipal) per permetre, precisament, la participació d'entitats i ciutadans al ple. 
De nou, a la junta de portaveus s'insisteix que no és el procediment normal i que s'han de seguir tots els protocols establerts. Ens cal doncs, entrar la petició per registre.
La MESA no té "entitat jurídica", per tant un dels membres, Xavier Villareal (membre de l'AMPA Montfalgàs) entra, en nom propi, la petició per registre. I el mateix divendres una trucada d'alcaldia ens informa que NO es tindrà en compte la petició perquè el ROM no ho permet.
Hem aconseguit (després d'anys de reivindicacions) el compromís DE TOTS els partits polítics per a modificar el ROM i permetre la participació ciutadana als Plens. Però no podem saber el punt on es troba la modificació, ni si es tindrà en compte l'opinió dels qui ho hem demanat, perquè l'actual ROM els dóna la "coartada" perfecte. 
No vull deixar passar la oportunitat de fer saber als representants polítics el nostre permanent interès a poder-nos presentar (com a entitat i en nom propi) als plens per poder expressar les queixes, reclamacions o propostes de qualsevol ciutadà, directament, sense la necessitat de cap intermediari polític (tot i que agraïm la bona voluntat i la feina feta per la CUP). Després de quatre anys insistint, cada dia tenim més raons per continuar exigint la participació directa d'entitats i veïns als plens...
Ara mateix, s'està intentant aprovar unes ordenances fiscals que en el capítol d'Ocupació d'espais públics i d'ús d'equipaments municipals perjudica greument a moltes de les entitats gironines, que no només no hem estat avisats de les intencions del govern de la nostra ciutat, sinó que tenim el temps just per poder dir-hi la nostra (les al.legacions s'acaben el 4 de desembre).
Com a entitat membre de la MESA ens comprometem a fer arribar la informació a la resta d'entitats, a promoure una resposta conjunta i a continuar exigint el nostre dret a ser consultats, escoltats i tinguts en compte.

Martí Carreras

Imatge: benlloch.es / Font: aragirona.cat