Una pancarta de rebuig a la zona d'estacionament de pagament a Sant Narcís.
foto: marc martí
Girona estudia eliminar un 40% de places de la zona blava a Sant Narcís
L'Ajuntament de Girona podria eliminar un 37 per cent de les places de zona blava que va generar a principis d'any al barri de Sant Narcís. La posada en funcionament d'aquest sistema d'aparcament de pagament en rotació va generar un agre debat entre comerciants, veïns i representants municipals. Es van pintar 125 estacionaments i ara es posa en qüestió la necessitat de mantenir-ne 46 per la seva baixa utilitat. O, ?almenys, una part.
Actualment, l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament està estudiant les dades d'ocupació mitjana de les diferents zones on es va implantar la zona blava a Sant Narcís. Les xifres permeten copsar que en alguns punts realment s'ha produït rotació i hi ha un índex d'ocupació força alt, però en canvi hi ha sobretot dos sectors on gran part del dia les places de zona blava estan buides. Es tracta de la Rambla Berenguer (on hi ha setze aparcaments) i de la zona de l'encreuament de l'avinguda Sant Narcís amb el carrer Martí Sureda (que sumen trenta estacionaments). En el primer punt, les places han estat ocupades poc més d'un vint per cent del temps possible. En el segon, poc més del trenta per cent.A altres carrers l'índex d'ocupació és més elevat. A l'encreuament de l'avinguda Sant Narcís amb Pare Coll, on hi ha nou places, se supera el 67 per cent. Al carrer Bisbe Sivilla, amb disset estacionament, la mitjana d'ocupació és del 65 per cent. Al Pare Coll les 21 places estan ocupades el 60 per cent del temps. Finalment, les 22 places de la confluència de l'avingua Sant Narcís amb el carrer Oviedo, l'ocupació mitjana és aproximadament del 50 per cent.
Mitjana d'ocupació del 47%
Fent la mitjana de les 125 places de zona blava a Sant Narcís, l'ocupació ha estat entorn del 47 per cent. No obstant això, si s'exclouen els 46 aparcaments amb menys del 40 per cent d'ocupació, la mitjana pujaria aproximadament al 60 per cent. Salamaña ha recordat que en moltes ciutats catalanes es mouen en aquests índex i en alguns barris de Girona també, tot i que la mitjana global s'enfila fins al 87 per cent. Segons Mobilitat, les dades a Sant Narcís poden interpretar-se en el sentit que tot just és l'inici de la implantació i el sistema no està encara consolidat.
La tinenta d'alcalde de Mobilitat, Isabel Salamaña, ha recordat que quan es va decidir implantar la zona blava a Sant Narcís, a petició dels comerciants del barri, es va anunciar que s'estudiaria el comportament i la viabilitat de les zones blaves. L'objectiu era saber si en calien més, menys o si s'havien de recol·locar. Amb les dades sobre la taula, es considera que les zones blaves de la Rambla Berenguer i les de l'avinguda Sant Narcís amb Martí Sureda podrien no ser necessàries. L'obertura d'un aparcament gratuït força gran a l'entorn de l'antiga Campsa (on hi ha Flotilandia) són segurament una de les raons del poc ús de les zones blaves prop d'aquest sector.
Isabel Salamaña ha indicat que en els propers dies convocarà els comerciants i els veïns del barri per valorar les zones blaves a Sant Narcís i dirimir quin ha de ser el futur.
Font: Diari de Girona, diumenge 23 de maig 2010
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada