ASSOCIACIÓ DE VEÏNS DE SANT NARCÍS

Aquest Blog vol ser una eina de participació i informació amb tots els veïns del barri.
També,perquè més enllà dels seus límits, tots els ciutadans de Girona sàpiguen quines son les nostres inquietuds, els nostres problemes i el que fem.
En definitiva volem que sigui un espai de convivència.
---------------------------------------------------------------

FESTA MAJOR 2013

dijous, 16 de juny del 2011

MÉS FESTA A SANT NARCÍS!!

Ahir varem celebrar un dels darrers actes de la Festa major de Sant Narcís.
Encara ens queda el Sodejam de divendres (cloenda de la temporada de les jam-session de música en viu) i la Buti-nit (campionat de nit de botifarra ) de dissabte a la nit, però el d’ahir va ser , potser, el darrer dels actes “multitudinaris” de la Festa d’enguany.

Al matí, durant la cloenda de la temporada de la Colla de Jocs de carrer,  un dels membres de l’equip de frisbee  Disctèrics Girona”  ens en va fer una demostració i entrenament... (ho heu provat mai? , segur que quan els veieu en acció, les passades  de frisbee dels diumenges a la sorra de la platja no tornaran a ser mai més el mateix...)

Mentre uns “entrenaven” uns altres varem començar a preparar les taules  per a la barbacoa popular... ( ja fa dies que ens preguntem, si el fet de ser un cap de setmana llarg afectarà la presència de veïns al dinar popular... queda clar que no!!)

Ha estat un no parar d’afegir taules, cadires i estovalles a la “parada” inicial... les dues grans graelles no donen l’abast, però com que l’ambient és altament festiu a ningú no sembla fer-li res haver d’esperar per coure la carn... tot compartint “primers plats”, begudes vàries i vermuts  casolans ...

Amb les taules parades, al final hem estat prop de 140 veïns. (Estic segur que fins i tot un amic que ha vingut sense plat ni la carn per coure n’hauria sortit tip com un rènec... tanta propaganda que en varem fer i diu que enlloc deia el que calia portar!! Com si no se sabés que a Sant Narcís la gràcia és compartir!!!)
La mala sort que varem tenir la setmana passada amb la pluja que ens va fer anular el ball del dissabte, sembla haver estat la  raó de tots per sortir a gaudir d’un altre dia de Festa al barri...

A la tarda la cloenda de la colla dels jocs de Taula ha estat “la cirereta” per a una jornada per emmarcar... per començar, un parell de partides de Kubb (joc semblant a les bitlles inventat pels vickings) que tot i no ser un joc de taula ens va servir per treure’ns la mandra de després d’un bon dinar... després, els més grans,  jugant als “homes-llops” ( subtitulat ràpidament “ homes-llop  de Sant Narcís”) i al “Gran Dalmuti” ( sense  connotacions santnarcisenques)  varem aconseguir fer unes grans partides de més de  18 participants!!! Els més menuts sempre troben algú que els ensenyi aquell joc que té la capsa de colors tant vius... (ca’nt stop,  blokusjunglespeed...)

En un racó, alguns aprofiten l’estona per aprendre els darrers consells per fer un bon paper el cap de setmana que ve a la nova edició de la Buti-nit...

La tarda ha passat volant, s’hi està bé a la plaça, jugant amb tants amics!!

Algú ha proposat de quedar-nos-hi a sopar... tothom s’hi apunta, però la plaça és un pèl fosca, els mosquits comencen a reclamar la seva part de la jornada ( i la plaça)  i cal deixar la plaça i el centre tal i com l’hem trobat....
Em consta, però, que alguns van continuar la festa ...
Recordar-la escrivint aquestes ratlles, també és fer més Festa a Sant Narcís.